Sunday 4 May 2014

Yang Silam

Celik mata....

seperti biasa...
Termenung sekejap..lepas tu terfikir.Entah macam mana aku terasa mahu menulis lagi, hah cerita manusia cintanya rabak lagi. Seperti biasa juga aku semak dengan cerita sebegini, tapi entah mungkin sebab resam alam dan dah menjadi sesuatu yang biasa mungkin

Dan kali ini, aku nak cakap tentang kisah silam. Siapa yang sanggup untuk ungkit kisam silam, apatah lagi kisah tu mungkin jadi luka bergaris yang tak pernah baik. Setiap orang pasti ada kisah silam, dan termasuk juga aku

Aku terasa pelik bila mana putusnya satu percintaan puncanya sebab kau tak boleh nak terima kisah silam kau. dan apa kena mengena dengan dia? sebab kau takut kisah silam kau buat kau jadi macam dulu,kau rasa tangan kau dah kotor dengan lumpur dunia dan kau rasa kau tak layak untuk dia?apa kau fikir dia layak untuk kau?masa kau suka dia dulu,pernah fikir tentang ini? Aku tahu kau cuba dan mencuba tapi bila kau gagal kau lempar semua..kau tutup semua benda yang kau rasa nampak cela..kau henyak buang dia macam kau dah cukup bagus tentang hidup.

hello abg long kak long, pernah kau fikir apa yang dia fikir sebelum kau buang dia? aku tanya ni? pernah?

Itu tandanya kau belum cukup kenal diri dia mahupun diri kau sendiri. setiap cela dia,setiap roboh nista luka parut hodoh semua belum kau kenal tahu, tapi kau dah takut berhadapan dengan diri kau yang kau kata cela .kau tak sedar kau masih benarkan diri kau untuk duduk dalam kisah silam hitam tanpa menginjak sedikit pun sambil mendongak langit kau salahkan takdir kau salahkan yang dikeliling. yang paling sadis kau terus salahkan diri sendiri Pernah kau fikir kenapa kau jumpa dia? dan kenapa tuhan hadirkan satu detik rasa untuk dia?

tak ada orang baik yang tak ada masa lampau
tak ada orang jahat yang tak ada masa depan

Aku nak kau berfikir sesaat dua...

No comments:

Post a Comment