Sunday 3 April 2016

4415_ Time to remember

Kawan : Sibuk?
Aku : Tak.nak pejam mata esok kerja
Kawan : Nak pinjam masa kau boleh?
Aku : Pinjam kena pulangkan balik.
Kawan : Dengan aku berkira ke?
Aku : (ketawa) Sebab kau kata pinjam. Pinjam kena pulang. Kalau nak aku luangkan masa, langsung tak ade bayaran.
Kawan : Ya, luangkan masa boleh?
Aku : Boleh. Nak cakap ape?
Kawan : Aku langsung tidak boleh bergerak dan tinggalkan kisah lama.
Aku : Maksudnya?
Kawan : Sejarah silam terlampau menghantui aku. Mengekori aku dan aku tak boleh lepaskan bayang-bayang kewujudan dia dari dalam diri.
Aku : Kan dah lama? Masa untuk kau bergerak ke hadapan dan tinggalkan semua benda yang menyakitkan.
Aku : Kalau ada jodoh kau lagi dengan dia?
Kawan : Malangnya kelihatan mustahil. Dia dah ada yang lain. Aku dah bukan sesiapa lagi?
Aku : Kau ada lagi perasaan pada dia?
Kawan : Tipulah kalau aku kata takde. Dia hidup dalam aku, bahkan dia dah lama bersama aku sebelum ini.
Aku : Kau kena bergerak. Ni kau tetap di tempat yang sama, mengabadikan rasa yang kau ada pada dia, padahal dia bukan bersama kau lagi. Janganlah buang masa, banyak lagi benda yang boleh kau kejar.
Kawan : Aku tahu, cuma aku tak boleh buang dia dari hati aku. Dia sentiasa muncul kalau aku perlukan dia.
Aku : Dia muncul bila kau perlukan dia?
Kawan : (diam)
Aku : Kenapa diam?
Kawan : Aku faham kalau dia tak muncul bila aku perlukan dia sebab dia bukan hak aku lagi.
Aku : Kau baik sangat.
Kawan : Bukan baik. Aku pun tak nak terseksa begini cuma aku langsung tak mampu bergerak. Mengingati dia sudah jadi rutin yang aku tak mampu untuk lepaskan.
Aku : Kau boleh. Berusaha lagi.
Kawan : Aku dah mencuba berjuta kali.
Aku : Mungkin perlu mencuba lagi.
Kawan : Kau cuba dua kali pun mahu berhenti kalau kali ketiga tidak berhasil.
Aku : (ketawa) Sebab situasi lain. Itu aku cuma mahu menghubungi kawan aku.
Kawan : Ye ke?
Aku : Yee

Kadangkala ada yang bertanya, bagaimana manusia boleh menerima semua perkara dengan mudah dan menanganinya. Jawapannya, sebenarnya tidak. Mereka punya topeng yang cukup utuh untuk menyembunyikannya. Apakah kalian dan aku salah seorang daripada manusia tersebut?

"I also falling in love with you"


Benar.
Mungkin frasa itu hanya satu ungkapan. Ungkapan yang sesetengah orang rasakan tidak bermakna. Ada pula yang menyatakan itulah satu daripada butir bicara yang paling menyenangkan mereka mahu dengarkan daripada seseorang yang mereka dambakan kasih sayang dan sebagainya. Itu, berbalik sebenarnya kepada manusia itu sendiri.


"And I want u to know it that I will always with u even though u hate me or not.please and please take care about yourself first during ur trip" 
[4415:2.22_KLIA2_OD1002BkI] 

Its has been a years dude....
Its been a years....

 

Kekniss:Aahhh rindukan padang teletubis tu barangkali. 4415_memoir kundasang



Ada hari indah untuk diingati
Ada hari pedih untuk diingati

We are same boat but different cabin.

No comments:

Post a Comment