Sunday 18 September 2016

Manusia Beku

malam yang kian pekat hitam menerjah..
Aku hanya penulis yang tidak memiliki tujuan.,
tapi, aku penulis yang memiliki perasaan dalam menulis.,
tulisan aku tidak di bentuk dengan kiasan indah,
tapi tulisan aku di bentuk dengan perasaan manusia.,
aku menulis berdasarkan perasaan manusia,
aku tahu betul bagaimana perasaan manusia di bentuk.
Perasaan manusia seperti sungai yang mengalir deras, banyak perasaan yang mengalir dengan naluri nya.
Perasaan manusia seperti api yang panas, banyak perasaan yang memiliki emosi jiwa yang merasuki raga.Perasaan manusia seperti angin yang kencang, banyak perasaan yang pergi lalu kembali seperti kasih sayang dan cinta.



But I know you'll be all right
It tears me apart that you never know 
But I have to le it goTell me I'm frozen but what can I do?
Can't tell the reasons I did it for you
When lies turn into truth I sacrificed for you
You say that I'm frozen but what can I do?


Aku adalah perasaan.,
Aku mudah sakit ketika dilukai,
Aku mudah terharu ketika dihargai.,
Aku mudah tersanjung ketika dipuji
Tapi., itu hanya sekilas dari bayangan ku kini.,
aku adalah perasaan yang memiliki hati beku.,
sekarang atau detik ini.
Bayangan aku tak sebenarnya.,
aku hanya bayangan kecil yang mampu menyembuyikan perasaan aku.,
aku cuma bayangan sekilas tanpa makna.,
” Aku hanya menulis sesuai apa yang aku lihat,aku dengar dan aku rasakan.,
ini hanya tulisan perasaan manusia.,tak ada kiasan indah yang menghiasi tulisan aku,
tulisan aku di bentuk dengan persaan manusia aku dan lagu yang aku dengar.,”
Sepertimana aku manusia beku itu.

Kekniss:Dia senyum headphone disambung..lagu bergema. Manusia pelik.

No comments:

Post a Comment