Saturday 10 September 2016

Sebabkan Lagu


"But I’ll try to smile as I watch you happy
Cause I didn’t have the ability to hold onto you"
 
Dah dapat lagu sejalan dengan irama rasa hati dan kotak fikiran. err., kenapa macam hiperbola sangat ayat gua?

Kisah itu sudah berlalu tapi bagi dia seperti baru semalam semuanya terjadi. masih segar dalam ingatan segala bait bait kata selamat tinggalnya.

"Kita kawan"

"Semua salah saya, Maafkan saya"


Kalaulah hati dia sekeras besi, pasti amat susah untuk air mata ni untuk terus terusan mengalir bila membaca ayat tersebut tapi hati dia rapuh. serapuh daun yang sudah tidak boleh membuat proses fotosintesis. Ermm frasa ape neh. Heh

This is going to repeat because it always rains. And I will stop when the rain stops

Nak bina balik kekuatan hati ni tak pernah semudah yang disangka. sehari dua memang takkan dapat. sebulan dua pun belum tentu. Mungkin setahun dua? Entah parah bila melibatkan hati ni.

Kadang kadang penat jugak nak memujuk hati. berminggu minggu berendam air mata. harapan menggunung untuk kembali lagi. macam bodoh pun ada tapi benda itu yang  dirasa.

Dia: Mcm pelik je rase.. aku boleh gelak boleh senyum depan dua org neh.
Kawan: That mean you ar so strong..
Kawan kawan dia kata dia kuat sebab dia masih boleh menonton cerita cinta bahagia mereka dan dia hanya senyum. Kawan kawan dia juga kata dia kuat sebab adia masih boleh bertegur sapa dengan kau sambil memberikan senyuman yang cukup manis.

Tapi hanya dia yang rasa bila penatnya menangis dalam hati. penatnya sedih hingga dalam tidur pun boleh menangis. penatnya bercerita tentang kau yang sepatutnya dah patut jadi sejarah.

Dan lagi bertambahnya luka di hati ni bila kau menganggap dia kuat, tahukah kau untuk jadi seperti yang sekarang ini amat perit laluannya. Adakalanya dia merayu semahunya agar Tuhan hilangkan rasa itu. Namun Tuhan masih memengangnya. Selama mana dia sendiri tidak tahu. 

"Dan awak cuma perlu kuat. Sekuat batu kerikil. Berhenti tanya apa salah awak. Dan alihkan jari awak dari terus menuding pada dia.

"Dan mungkin dalam fasa penyembuhan ini, dia akan cuba dan cuba untuk memaafkan, dia juga mohon agar kau doakan dia untuk terus memaafkan tanpa rasa dendam"
  
"On rainy days, your thoughts come visit me and torture me all night
And as the rain stops, your thoughts fade away as well"~[on the rainy day]

Kekniss: Aku dengar ada orang nak buat confession. Semoga Berjaya Sahabat

No comments:

Post a Comment