Friday 27 November 2015

Girl On Fire

To become the Mockinjay.... Could any good I do possibly outweigh the damage?

Kalau kau betul nak jadi Mockingjay kau kena pandai untuk buat keputusan. Kau mungkin dianggap selfish bilamana kau hanya mahu capai target tanpa melihat keliling. kau hanya mahu membunuh yang satu itu je. Orang cakap apa saja yang boleh mencapat target kau terima biarpun mati gantinya. Cuba kau fikir betul-betul kanan kau penuh duri dan kiri kau penuh racun mana kau nak pilih? Dan berapa kali kau kena berhadapan dengan damage yang sangat teruk. put out your emotional then fight even kau dah rabak sangat. Fight for inner conflict really hard you know.

Sama jugak demi keamanan demi kesejahteraan demi kebahagian kau kena fikir kesudahan bagaimana. Kena pandai untuk buat pilihan demi semua orang. macam mockingjay sama ada nak bunuh Snow atau pun Coin sebab dua- dua tu pembunuh sebenarnya, penuh dengan agenda maka dia pilih untuk melepaskan panah pada Coin yang pada mulanya diajukan pada snow. dan snow mati ditangan capitol. dan akhirnya Keamanan dapat dicapai.

Dan penghujung cerita sedih bilamana rasa kehilangan itu sangat pedih. Rasa kekosongan yang amat sangat. Tapi bilaman ada seseorang yang sanggup bersama untuk hilangkan rasa itu. Itulah penyudah kisah


"Peeta : Do you love me for real or not real?"
"Katniss : Real ."

Mungkin pada awalnya Gale itu aku ingat yang akan dengan katniss sebab peeta pun dah macam tak waras. tapi dikatakan takdir the end katniss endup jugak dengan peeta. walau macam-macam perkara dia lalu sampai satu ketika dia fedup. tapi katniss percaya dengna peeta yang dia mampu normal seperti sediakala.

Macam tu juga la. Kalau nak build up balik bila dah jatuh nak taknak kau kena sambut jugak tangan yang ada depan mata tak kisah la sesiapa pun even orang yang ranapkan kau pun. Demi kelangsungan hidup. Takdir tuhan siapa kita mahu menidakkannya.

Jangan terus telan pil nightlock. mati sia-sia

So be someone yang brave strong and get up like there is no one can hurt you darling. survive. there is hope there. Even senipis urat benang.

"Mockingjay, May your aim be as true as your heart pure"


here,
Ketniss Eberdeen

No comments:

Post a Comment