Monday 7 December 2015

7th Dreams



Mungkin Totem tu masih terus berputar. Dan mimpi itu masih juga sama. Dan hari ini hari ke tujuh. Perjalanan mimpi mengenai Dia. Aku . dan orang-orang itu. dari pintu gerigi besi. Kunci. Hutan . Busur panah dan terang mentari. Kali ini ade yang berbeza tidak sama seperti yang 6 hari sebelum-sebelum ini.

"Dah nak balik, Nanti kunci letak dekat grill besi tuh."
"Jauh"
"Tak apalah"
"Hati-hati"
"Baik"

Berlari keluar seolah dikejar sesuatu yang tidak nampak. Gadis itu. Aku atau seseorang yang aku ikut. Atau aku sekadar jadi observer Berlari ditangan hanya ada busur dan 1 anak panah. Entah tak pasti Pelik. Hanya pandangan dari belakang.

Hutan kelam. Masih terus berlari menyelamatkan diri dan akhirnya sampai di tempat lapang yang sangat terang. Macam aku kenal tempat tuh. Tapi tak pasti. Pusing belakang.

Tersedar..

[11.40 pm]


1 massege received

"tak balik"
"Okay"

Kenapa macam susah nak tidur. Rasa lain

"Akak tidur ke tak"?
"Terjaga"

Aku ubah posisi tdur 180 darjah. Pejam mata. totem kembali berputar.

Ada buah. bungkusan. ulat

Mungkin ada yang elok. Aku tak pasti buah apa dan dari mana datangnya. Aku asingkan yang elok. Dibuka satu persatu ternyata semua masih lagi elok. makan. dan diberi kepada......


[6.50 am]

Dah pagi.



Cerita dari hari pertama sehingga hari ke 7. Kau pasti tidak percaya bahawa 7 hari totem masih terus menerus berputar menghambur cerita. Mungkinkah hanya mimpi biasa atau sebaliknya. Entah

Kekniss: Ya mimpi ada yang indah bahagia. Ya mimpi ada yang celaka durjana. Ya mimpi ada yang tinggalkan tanda tanya.



No comments:

Post a Comment