Monday 4 January 2016

Takkan Pergi

Untuk minggu terakhir...

Dia masih lagi ada di situ. Semalam ditelan bulat-bulat depan mata. dihulurkan senyum dan tawa agar lupus segala resah didada. mulut selalu tak seiring dengan hati. berapa lama lagi nak menipu entah..maaf untuk setiap penipuan.

takkan pergi hyperact


"majlis nikah datang?"
diam. geleng
"Majlis kenduri?"
angguk

Mana mungkin dapat disuakan muka dimajlis ijab kabul orang yang dah lama hidup dalam hati kita. macam sengaja hulur dada supaya kena tikam.Saja cari sakit kalau da tau hati tu memang dah sakit

Dari awal lagi mungkin...

"akak nanti lekatkan gambar tu dalam sticky book tu en, adik tak sempat nak buat"

Dengan menggigil tangan dibuka satu persatu kepingan gambar. Majlis Pertunangan. Digigit bibir satu bersatu disusun ya, Tangan tu yang menyusun ada bening tapi cepat dihapuskan. Dipendam lagi rasa. biar tak siapa tahu.

Bila orang keliling memeperkatakan tentang majlis kau tu dia pekakkan telinga dia buat muka ta ada rasa tapi jauh dasar hati kalau letak plastik transparent mau terkejut alam.

"okay tak ni:
"Okay" menipu lagi

Hampir tiba harinya. Entah kegilaan apa.Dia sendiri yang ikut kau pergi hantar kad jemputan walau dia sendiri tak tengok sikit pun kad tu apatah lagi pegang.Manusia spesis apakah ini? Entah manusia lain mana mungkin boleh  buat macam mana dia buat.Tahu kenapa dia sanggup ikut? Dia punya sebab sendiri. Dan percaya atau tidak dia berjaya lakukannya.

Tapi kadang-kadang kalau rasa celaka tu datang. sakit jugak.sampai satu saat ada rasa penat.penat sangat. Sampi satu saat terasa nak laung pada dunia betapa penat apa yang dirasa.

kehilangan..ada..
kosong..terasa..
sakit?? hati mengiakan

tapi peduli ke dunia pada rasa tu?

harini mungkin kau biarkan dia...esok lusa kau mana tahu mungkin kau buang terus dia..bila dah ada permaisuri sebelah kau..pada dia hilang kau maka lenyap dia dari tempat tu. Kau dah berjanji dengan dia, tempat tu titik pertemuan kau dan dia dan tak ada orang yang boleh menggugat. Dia pegang dengan janji kau tu sampai mati.

Kalau dia nak benci kau boleh dengan beberapa minit je. tapi dia tak nak sebab ape? sebab ada rasa sayang lagi dalam hati dia. kau nak ke dia lupuskan semua rasa-rasa yang ada termasuk rasa sahabat yang bersisa?Dia pun tak sanggup sebenarnya

Kau buat macam mana pun dia tetap terima kau, kau carik hati dia macam mana pun dia maafkan kau sekelip mata. Dia tak mintak banyak cuma buat dia rasa dia ada. buat setiap pengorbanan dia untuk kau dihargai. Jangan biarkan airmata dia jatuh lagi disebabkan kau. Jangan biar hati dia luka lagi.

lepas ni entah bila dia kan jumpa kau mungkin sekali seminggu..sebulan sekali atau setahun kemudian atau pun entah. Masa depan bukan boleh diramal.Mungkin kau tak pernah rasa bakal kehilangan separuh jiwa tu macam mana..mungkin kau tak rasa separuh mati tu macam mana. mungkin kau tak rasa hilang tempat berpaut  tu bagaimana mana. sebab dia tak pasti apa yang kau rasa sekarang.

Cuma aku nak pesan.kau percaya tak yang dia akan tunggu kau.. Dia akan terus tunggu.kau Dia takkan pergi. Hati dia tak boleh diubah melainkan kehendak diatas sana. Masih menanti pengakhiranya bagaimana. Yang nyata dia jatuh sayang pada orang yang betul namun pada masa yang salah. Itu benar.



Hari ku yang pergi, hilang ku mencari
Gelora cinta kau bawa datang kembali
Rindu ku tak sudah, kelam dalam sedar
Mungkin ku menanti sepi hangat yang hadir
Kenangan bagai mengejar mentari
Terbakar debunga kasturi
Apakah tandanya yang tersembunyi
Dibalik rahsia semalam

Hadir dirimu memulihkan ku
Dalam lumpuh dan lesu menghidup jiwaku
Namun rasa ini, dalam mencari erti
Yakin ku kekal mu disisi takkan pergi

Mungkin sebenarnya ruang tu tiada
Mengisi kasih nan pilu sebentar cuma
Kenangan bagai mengejar mentari
Terbakar debunga kasturi
Apakah tandanya yang tersembunyi
Dibalik rahsia semalam

Hadir dirimu memulihkan ku
Dalam lumpuh dan lesu menghidup jiwaku
Namun rasa ini, dalam mencari erti
Yakin ku kekal mu disisi takkan pergi

Hadir dirimu memulihkan ku
Dalam lumpuh dan lesu menghidup jiwaku
Namun rasa ini, dalam mencari erti
Yakin ku kekal mu disisi takkan pergi

Terima cinta ku merindu kecewa
Bisikan indah maya itu seketika
Airmata ini mengalir tersendiri
Moga kelam resah ku kan berlalu pergi
p/s:
Orang yang berjanji untuk tidak akan melukai sesiapa yang mereka cintai,itu mungkin janji palsu. Janji yang betul adalah masa yang dihabiskan bersama tanpa disedari, sesuatu yang berbaloi untuk dikenang serta mengurangkan kesakitan bila dilukai. 

Terima kasih untuk memori semalam. Simpan kekal dalam hati sampai mati.

Kekniss:: pv entry (entry x semua org boleh baca..hahah) nak habiskan satu entry macam gigit jari sampai putus. sakit ooo... penutup tin tu jahat.. sakit tangan aku,.









No comments:

Post a Comment