Friday 12 February 2016

Tak Tahu

Dia : Aku dah rasa cukup. org carik tikam rabak hati aku 
Kawan : take ur time.. sebanyak mana pun
Kawan : Aku tahu kau kuat, Sangat kuat
Kawan : But...jangan give up!
Kawan : Aku pun, tak tahu mampu tak buat semua tu.




Dari tenang menjadi resah. Dialihkan pandangan. Otak sudah ligat. shelter kau makin merapuh


Ini lah masa yang dia tunggu selama ni. 


Istighfar. Ah, still tak jalan. Tarik nafas. Hembus. Dia masih sabar. Masih waras. Masih teguh. Sekurangnya saat itu.


Mungkin dia fikir dia cukup kuat nak hadap adegan keramat tu. Tapi dia lupa yang hati dia rapuh. Sekuat mana dia tahan, kuat lagi hati dia terganggu. Besar mana ego dia, besar lagi perasaan rabak dia dek hal tersebut.

Tahan. Tahan. Tahan.

Tak jangan Menangis.

Jangan. Teruskan seperti biasa


"Ada benda yang kau patut tahu, dan ada benda yang kau tak patut tahu. Selagi kau belum bersedia untuk hadapi kebenaran yang menyakitkan, ambik lah peluang nikmati semuanya."


Dan hati, tetaplah kau disitu dan terus teguh.

Kita tak tahu.
Selagi tak sampai waktu. Kita takkan tahu.




Kekniss : Dua tiga hari ni aku banyak membisu. mendiamkan diri. Entah.Lagu Pilihan malam ni. Potret Akim N Majistret


No comments:

Post a Comment